Mariana de Oliveira Rodrigues

• Investigador/a PhD Scholarship holder
  • Faculdade CIEG/ISCSP-ULisboa
  • Universidade CIEG/ISCSP-ULisboa

PhD candidate in Gender Studies at Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas da Universidade de Lisboa (ISCSP/UL), Faculdade de Ciências Sociais e Humanas da Universidade Nova de Lisboa (FCSH/UNL) and Nova School of Law of Universidade Nova de Lisboa, with a research scholarship (reference UI/BD/150987/2021) granted by Fundação para a Ciência e a Tecnologia (FCT) through Centro Interdisciplinar em Estudos de Género (CIEG) of Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas da Universidade de Lisboa (ISCSP/UL) (2020-present). Post-Graduate degree in "Equality Law" from Law School of Lisbon University - Faculdade de Direito da Universidade de Lisboa (2021). Master in Public Law (2016-2019) with the dissertation "Possibility of legal recognition of the third gender in Portugal" by Nova School of Law da Universidade Nova de Lisboa. Graduated in Law from Nova School of Law at Universidade Nova de Lisboa (2012-2016). Collaborative researcher of the Research Team "Faces de Eva. Estudos sobre a mulher" and editor of the journal with the same name (2019-present).